چهارشنبه ۰۲ خرداد ۰۳

مديريت و موفقيت در بازاريابي

۷۶ بازديد

بازاريابي و اجراي برنامه هاي تجاري بدون شناخت نحوه انجام كار، سرانجام خوبي در پي نخواهد داشت. مديران بايد تمام معيارهايي كه منجر به موفقيت مي شود را شناسايي و بررسي كنند.

قبل از شروع به بازرايابي بايد موارد زير را در نظر گرفت:

آگاهي از وضعيت رقبا

تعيين نتايج مورد انتظار و منابع مورد نياز براي رسيدن به آن ها

تعيين معيارهاي موفقيت و فاكتورهاي متناسب با آن اهداف

عدم تشخيص فاكتورهاي مهم پيشرفت و يا رديابي آنها، احتمال ريسك را در تجارت بالا مي برد. با كمك معيارهاي دقيق و منطقي مي توان روش كار مناسب را تشخيص داد و براي رسيدن به اهداف برنامه ريزي كرد. به اين ترتيب نيرو و تلاش افراد متمركز مي شود و ضريب اشتباهات پايين مي آيد. مسئله مهم ديگر آن است كه ايجاد معيارها و رديابي نتيجه ها نقش مثبتي در توجيه مديران دارد و باعث صرفه جويي در هزينه هاي شركت خواهد شد.

تعريف معيار (metric): براي درك بهتر معناي اين كلمه اصطلاحات زير را تعريف مي كنيم:

مقادير اندازه گيري شده: مجموعه مقادير به دست آمده طي يك بررسي مانند اعداد و ارقام، نسبت ها و درصدهاي مربوط به يك شركت.

معيارها: نكات قابل اندازه گيري براي تشخيص درجه نزديكي به اهداف.

 

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.